Brand Loyalty in ‘s-Hertogenbosch wint Gyproc Trophy 2015

“We hebben gezocht naar foutjes, maar die waren er niet. Daarom gaat de Gyproc Trophy 2015 naar …”

Zo bouwt juryvoorzitter Jos Lichtenberg de spanning op. Uiteindelijk verschijnt op het grote scherm MB Afbouwmontage voor het hoofdkantoor van Brand Loyalty in ‘s-Hertogenbosch. Op dat moment wordt Martin Burhenne bedolven onder de felicitaties van de collega-afbouwbedrijven.

“Leuk, tof, super”, is de reactie van de directeur van het afbouwbedrijf uit Zaltbommel. “Twee jaar geleden waren we ook genomineerd, toen voor het Noord-Brabants Museum in ‘s-Hertogenbosch, maar nu had ik echt wel het gevoel dat de prijs naar ons kon gaan. Op de een of andere manier wist ik dat het tussen ons en Accompli zou gaan en toen zij de eerste twee prijzen kregen, ging ik er eigenlijk van uit dat de Trophy ook naar Zuidland zou gaan. Gelukkig voor ons heeft de jury anders besloten.”

'TIJDLOZE ALLURE'

Het project aan de Koningsweg maakt volgens Lichtenberg vooral indruk op de jury door zijn vakmanschap en hoge afwerkingsniveau. “We hebben in dit gebouw genoten van een hoogwaardige afbouw. De strakheid van de zelfs dubbel gekromde oppervlakte van de trappen, de mooie en smaakvolle details, zoals de houten binnenschil van de trap en de glasaansluitingen op de borstweringen, de verzorgde binnenpuien en mooie deuroplossingen en de half verzonken plafondverlichting geven dit project een tijdloze allure”, aldus de juryvoorzitter. Naast het project in ‘s-Hertogenbosch waren vier andere projecten genomineerd voor de tweejaarlijkse prijs: Accompli Afbouw uit Zuidland voor Theater De Stoep in Spijkenisse, De Jong Afbouw Bergambacht voor de transformatie van de Arena Towers in Amsterdam, MAT Afbouw uit Zaltbommel voor de transformatie van de Melkfabriek in Hilversum en Schelp Bouw & Interieur uit Eersel voor de Cacaofabriek in Helmond. “Wij hebben bij de beoordeling van de inzendingen gekeken naar vakmanschap, het realiseren van de gewenste architectuur, bouwkundige slimme oplossingen, samenwerking, de rol van het afbouwbedrijf tijdens het bouwproces en de realisatie van de technische criteria. Daarnaast speelde ook de presentatie van de inzendingen, zowel in woord als in beeld, een belangrijke rol. We hebben als jury vastgesteld dat er ook in crisistijd opmerkelijke projecten zijn gerealiseerd. Naast de vijf genomineerden waren er nog een aantal bijnanominaties. Met het niveau zat het dus wel goed. De inzendingen en met name de genomineerden laten een kentering zien in de markt. Alleen al vier van de vijf genomineerden waren transformatieprojecten”, aldus juryvoorzitter Lichtenberg.

Martin Burhenne van MB Afbouwmontage krijgt de bloemen overhandigd door Mark van Houten, commercieel directeur bij SaintGobain Gyproc Nederland. Links op de foto juryvoorzitter Jos Lichtenberg. (Foto: Geert de Jong, Cheeseworks)

Werken aan de wensen van morgen

Meer over Saint-Gobain Gyproc Nederland

De wereld om ons heen verandert constant en daarmee ook ons woon-, werk-, en leefomgeving. Eisen worden hoger en inrichting verandert. Samen bouwen we aan levensloopbestendige binnenruimtes met lichtgewicht systemen en afbouwconcepten.

Lees verder