Saint-Gobain vindt zijn merk opnieuw uit

Op de jaarlijkse algemene vergadering op 2 juni heeft Saint-Gobain zijn nieuwe logo onthuld. Het is een nieuwe interpretatie van de brug die de Saint-Gobain-groep meer dan 40 jaar lang heeft gerepresenteerd, in combinatie met een dynamische skyline die het geheel van leefomgevingen voorstelt.

Het logo weerspiegelt de nieuwe merkpositionering die de Saint-Gobain-strategie ondersteunt. Voortaan luidt de merkbelofte: Saint-Gobain ontwikkelt, produceert en distribueert materialen die voor het welbevinden en de toekomst van ons allemaal zijn bedoeld. 

“Onze product- en systeemoplossingen worden ontwikkeld om het comfort van mensen te verbeteren, waar zij ook wonen, werken of naartoe reizen. Wij moeten dit echter op duurzame wijze doen, om de planeet voor de toekomstige generatie te behouden. Voor ons zijn deze aspecten van het welbevinden complementair, twee kanten van dezelfde medaille“, volgens Pierre-André de Chalendar, president en CEO van Saint-Gobain.

De achtergrond van de nieuwe merkpositionering is het feit dat Saint-Gobain wil een sterkere band met het publiek wil opbouwen. Door de digitale media zijn consumenten vandaag de dag beter geïnformeerd en nemen een steeds belangrijkere rol in als het gaat om de specificatie van de door hen benodigde producten. Saint-Gobain wil zijn aanwezigheid versterken, een grotere bijdrage leveren aan het dagelijks leven en zich tegelijkertijd door van anderen onderscheiden door, zijn materialen kennis, innovatiecultuur, nabijheid tot de klant, waarden, openheid en verantwoordelijkheidsbewustzijn. 

“Wij moeten duidelijker zichtbaar zijn voor onze eindconsumenten“, zegt Pierre-André de Chalendar. “De sterke merken van vandaag laten zien dat ze een belangrijke rol in het leven van mensen spelen, dat ze waardevol voor hen zijn. Ik wil dat iedereen weet waar het merk Saint-Gobain voor staat en welke rol wij spelen.“

OVER SAINT-GOBAIN

Saint-Gobain ontwikkelt, produceert en distribueert materialen en oplossingen die voor het welbevinden en de toekomst van ons allemaal zijn bedoeld. Deze materialen komen overal in ons dagelijks leven voor: in gebouwen, transportmiddelen, infrastructuren en talrijke industriële toepassingen. Ze presteren, leveren comfort en veiligheid en voldoen tegelijkertijd aan de eisen op het gebied van duurzaam bouwen, efficiënte omgang met natuurlijke hulpbronnen en klimaatverandering.

Saint-Gobain is wereldmarktleider voor de inrichting van leefomgevingen.

  • 39,6 miljardomzet in 2015.
  • In 66 landen vertegenwoordigd.
  • Meer dan 170.000 medewerk(st)ers.

Werken aan de wensen van morgen

Meer over Saint-Gobain Gyproc Nederland

De wereld om ons heen verandert constant en daarmee ook ons woon-, werk-, en leefomgeving. Eisen worden hoger en inrichting verandert. Samen bouwen we aan levensloopbestendige binnenruimtes met lichtgewicht systemen en afbouwconcepten.

Lees verder