
Dun gesmeerd is (soms) niet verkeerd
Wat is dat nou weer voor een rare uitspraak van die Post denken jullie nu zeker. Wil hij soms, samen met zijn collega’s, niet lekker veel gips verkopen? Natuurlijk wel! Ik roep dan ook al jaren: “lekker dik blijven smeren jongens!”
Wat is dat nou weer voor een rare uitspraak van die Post denken jullie nu zeker. Wil hij soms, samen met zijn collega’s, niet lekker veel gips verkopen? Natuurlijk wel! Ik roep dan ook al jaren: “lekker dik blijven smeren jongens!”
Maar jullie zullen inmiddels ook wel gemerkt hebben dat de bouw vandaag de dag steeds meer om dunnere lagen vraagt die eerder droog moeten zijn en eerder afgewerkt moeten worden.
Met onze Gyproc Finesse, hebben velen van jullie inmiddels gemerkt, gaat dat grandioos. Zowel machinaal als met de hand. Zeker met een externe compressor aangesloten op een gipsspuit voor extra lucht, gaat het als de brandweer.
Nu krijg ik ook weleens opmerkingen dat Gyproc Finesse duurder is dan gewone spuit- of handgips en dat men daardoor meer materiaalkosten heeft per m2. Als je alleen naar de aanschafprijs kijkt, is dat ook zo. Maar men vergeet dat je met Finesse meer meters uit een zak haalt en ook meer meters maakt doordat het bij dunne lagen lichter en makkelijker verwerkt. Dat je bij schone niet-zuigende beton en op alle gipskartonplaten niet hoeft voor te lijmen, is natuurlijk helemaal mooi meegenomen!
Wij willen dan ook graag bij jullie op het werk de voordelen van Gyproc Finesse laten zien, zowel machinaal als met de hand. Aan de hand van een handig rekenvoorbeeld kun je gauw zien hoeveel er aan jouw SkimBlade blijft hangen. Dus neem snel contact op en smeer ook meer, met minder gips!
Natuurlijk is het niet verboden om ook lekker dik te smeren met Finesse.
Groet,
Peter
Over Peter Post
Peter Post is een ouwe rot in het vak. Na 26 jaar zelf als stukadoor gewerkt te hebben, is hij sinds september 2005 het gezicht van Gyproc als technisch adviseur. Aan iedereen die maar horen wilt geeft hij demo's over het gebruik van Gyproc gipsen. Op de spaarzame momenten dat hij zijn rei neerlegt, rijdt hij graag rond in zijn oude Citroëns, waaronder een Citroën DS21 uit 1968. Als onze eigen Gyproc gipsen filosoof zal Peter regelmatig zijn mening en visie geven over zijn ervaringen in de stukadoorswereld.